Модуль 7: Рефлексія
У цьому модулі ми планували та ділилися з колегами шляхами використання Інтернету на уроках, а потім обговорювали, як допомогти учням подолати труднощі при переході від звичної для них ролі при традиційному навчанні до інших ролей при навчанні за методом проектів. Ми також спланували та створили приклад учнівської роботи: сайт. Цей приклад має бути спрямований на досягнення конкретних навчальних цілей, які внесені до Плану вивчення теми. Ми оцінили приклад учнівської роботи за відповідними критеріями.
Створення нами прикладу учнівської роботи з позиції учня дає змогу перш, ніж пропонувати учням проектні завдання, вирішити, чи ці завдання та вимоги, які ми ставимо перед учнями в навчальному проекті, відповідають навчальним потребам, віку та можливостям
наших майбутніх учнів. Створення такої учнівської роботи допомагає нам визначити, на якому матеріалі та можливих труднощах для учнів потрібно зосередити свою увагу під час навчання. У цьому модулі ми розробили та створили приклад, який допоможе нам продемонструвати, чому саме будуть навчатися наші учні.
Крім того, цей приклад учнівської роботи ми потім презентуємо своїм учням перед тим, як вони, можливо, вперше виконуватимуть самостійно подібну учнівську роботу.
Навчання, побудоване на проектному підході, допомагає враховувати індивідуальні
навчальні потреби учнів та їх інтереси. Проекти вимагають від учнів вибору змісту, процесу дослідження та оформлення результатів. Вони також допомагають учням вивчити тему більш глибоко, застосувати нові навички, зокрема навички критичного мислення, вдосконалити вже отримані навички, створити нові продукти та презентувати їх так, щоб проявити себе й отримати визнання однолітків. У проектах від учнів вимагається приймати рішення, співпрацювати в команді, проявляти ініціативу, публічно виступати. Все це може викликати у них тривогу, особливо тоді, коли вони це роблять уперше.
Адже вони звикли слухати вчителя, отримувати від нього інформацію, відповідати на його запитання (найчастіше закриті, які вимагають одної точної відповіді), виконують тестові завдання чи контрольні роботи. Таке пасивне навчання є нормою на уроках з різних предметів.
Тому в багатьох учнів виникають труднощі при переході від звичної для них традиційної форми навчання до навчання за методом проектів. Перехід до навчання, при якому ставляться відкриті запитання, які не мають однозначної відповіді, до нетипових завдань та різнопланового
систематичного оцінювання - складне завдання не тільки для учнів, а й для вчителя. Учні, які зростали мовчазними спостерігачами або «сплячими споглядачами зі сторони», можуть обурюватися, коли їм доведеться працювати наполегливіше, складніше. Така їх позиція може
особливо скластися тоді, коли пасивне навчання є нормою на уроках з
інших предметів у школі.
У цьому модулі ми планували та ділилися з колегами шляхами використання Інтернету на уроках, а потім обговорювали, як допомогти учням подолати труднощі при переході від звичної для них ролі при традиційному навчанні до інших ролей при навчанні за методом проектів. Ми також спланували та створили приклад учнівської роботи: сайт. Цей приклад має бути спрямований на досягнення конкретних навчальних цілей, які внесені до Плану вивчення теми. Ми оцінили приклад учнівської роботи за відповідними критеріями.
Створення нами прикладу учнівської роботи з позиції учня дає змогу перш, ніж пропонувати учням проектні завдання, вирішити, чи ці завдання та вимоги, які ми ставимо перед учнями в навчальному проекті, відповідають навчальним потребам, віку та можливостям
наших майбутніх учнів. Створення такої учнівської роботи допомагає нам визначити, на якому матеріалі та можливих труднощах для учнів потрібно зосередити свою увагу під час навчання. У цьому модулі ми розробили та створили приклад, який допоможе нам продемонструвати, чому саме будуть навчатися наші учні.
Крім того, цей приклад учнівської роботи ми потім презентуємо своїм учням перед тим, як вони, можливо, вперше виконуватимуть самостійно подібну учнівську роботу.
Навчання, побудоване на проектному підході, допомагає враховувати індивідуальні
навчальні потреби учнів та їх інтереси. Проекти вимагають від учнів вибору змісту, процесу дослідження та оформлення результатів. Вони також допомагають учням вивчити тему більш глибоко, застосувати нові навички, зокрема навички критичного мислення, вдосконалити вже отримані навички, створити нові продукти та презентувати їх так, щоб проявити себе й отримати визнання однолітків. У проектах від учнів вимагається приймати рішення, співпрацювати в команді, проявляти ініціативу, публічно виступати. Все це може викликати у них тривогу, особливо тоді, коли вони це роблять уперше.
Адже вони звикли слухати вчителя, отримувати від нього інформацію, відповідати на його запитання (найчастіше закриті, які вимагають одної точної відповіді), виконують тестові завдання чи контрольні роботи. Таке пасивне навчання є нормою на уроках з різних предметів.
Тому в багатьох учнів виникають труднощі при переході від звичної для них традиційної форми навчання до навчання за методом проектів. Перехід до навчання, при якому ставляться відкриті запитання, які не мають однозначної відповіді, до нетипових завдань та різнопланового
систематичного оцінювання - складне завдання не тільки для учнів, а й для вчителя. Учні, які зростали мовчазними спостерігачами або «сплячими споглядачами зі сторони», можуть обурюватися, коли їм доведеться працювати наполегливіше, складніше. Така їх позиція може
особливо скластися тоді, коли пасивне навчання є нормою на уроках з
інших предметів у школі.
Немає коментарів:
Дописати коментар